va de mestres

Amb un principi, sense un final

dijous, 20 de desembre de 2012

més que paraules

Com parlar bé en públic



Hem llegit el llibre Com parlar bé en públic d'en Francesc Puigpelat i Joana Rubio.


Com a futurs mestres és important transmetre els missatge tant els alumnes com al altres mestres, pares... per tant és important haver llegit aquest llibre, ja que ens dona les eines necessàries, per poder arribar a ser un bon comunicador.




Trets més importants que hem comentat a classe:
  • Si estàs assegut, aixeca't i fes unes passes endavant cap el públic, d'aquesta manera et sentiràs més proper els altres.
  • Somriu durant el discurs, és una manera de relaxar-te per tu mateix.
  • Portar un guió preparat, no amb les "comes" apuntades, però si amb paraules claus, ja que si et perds pots trobar-te ràpidament.
  • Per guanyar la confiança i la seguretat de si mateix és important estar ben documentat del tema que parlaràs.
  • Utilitzar frases curtes i simples, respectant els signes de puntuació
  • És important mantenir un to de veu adequat, i remarcar paraules o oracions que vols que el públic les capti, d'aquesta manera el públic prestarà tota l'atenció el comunicador.
  • Diferenciació de les idees principal i les secundàries, i repetir les idees principals varies vegades per donar importància el missatge.
  • És important començar i acabar amb alguna frase, vídeo o alguna cosa que cridi l'atenció el públic 
  • El final fer un recull de tot el que s'ha parlat breument.

Identitat i territori
Sota el nus del foulard, l'esplai.

Desprès de la lectura del llibre, aquesta era la primera exposició que he fet juntament amb la meva companya Xènia Colom.

Abans de fer-la, ens vam plantejar variis temes per poder exposar, però el que més ens describia i més coneixements teniem era sobre l'esplai ja que les dues som monitores en temps de lleure.
Amb aquesta exposició hem volgut transmetre que a través de l'esplai també eduquem els infants, i per fer-ho d'una manera més dinàmica ens hem basat amb la col·laboració dels nostres nens, i altres monitors, per poder comparar opinions.

(no podem penjar el vídeo ja que aparèixen nens i no tenim autorització dels pares)

Poema

El poma que he escollit per fer la recitació a la classe és d'en Miquel Marti i Pol.
La meva elecció ha sigut per què des de que comences a llegir fins que l'acabes transmet diversió i també per que per el vocabulari que utilitza és fàcil d'arendre.
Desprès haver fet la recitació a classe, he pogut comprovar que els nervis poden fer que passis una mala passada, encara portar ben preparat el poema, et pots quedar en blanc, però lo bó que he tingut es que he pogut improvitzar fins que he seguit endavant
          
                                                         A CLAUS DE SORRA





A claus de sorra he penjat els ormeigs
i he desat tots els llibres a calaixos de boira.
Ara, amb les mans pintades de colors,
em posaré la roba de les festes
i esperaré les noies quan surtin del cinema.
Si plou duré un paraigua de color cridaner
i unes sabates grosses d'un verd agosarat.
Les noies passaran i diran: - Bones tardes
(potser totes, qui sap!, m'estimen en silenci),
i fugiran pels carrers tenebrosos
a perdre's dins els braços d'homes d'estirp incerta.
Quan sigui fosc tornaré cap a casa
repetint en veu baixa versos que encara estimo,
cansat i decebut; i em pesarà la roba
damunt el gest tristíssim de peresa.
Hi haurà a cada portal una parella
besant-se o qui sap què, mentre que jo,
sol i indefens, pensaré que la nit
és una noia verge que m'espera
i a crits estriparé l'embruix que me'n separa.
 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada